Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Adam aka maccacus z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 37039.83 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 27.27 km/h i ciągle mi mało...
Więcej o mnie.

Follow me on Strava

2017 button stats bikestats.pl



W poprzednich odcinkach:

2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy maccacus.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Listopad, 2011

Dystans całkowity:253.56 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:09:36
Średnia prędkość:26.41 km/h
Maksymalna prędkość:49.82 km/h
Maks. tętno maksymalne:192 (97 %)
Maks. tętno średnie:158 (80 %)
Suma kalorii:5993 kcal
Liczba aktywności:7
Średnio na aktywność:36.22 km i 1h 22m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
41.30 km 0.00 km teren
01:20 h 30.97 km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max:152 ( 77%)
HR avg:137 ( 69%)
Podjazdy: m
Kalorie: 850 kcal

Spinning #3

Wtorek, 29 listopada 2011 · dodano: 29.11.2011 | Komentarze 0

10 min rozgrzewka 80W, tętno ok. 110-120
60 min 160W, tętno 140-150, max 152
10 min rozjazd 60W, tętno 130=>105

średnie 137 a więc sporo niższe od identycznego treningu tydzień temu, fajnie :)

HZ: 21%
FZ: 75%
PZ: 0%
Kategoria 0-50km, Spinning


Dane wyjazdu:
43.08 km 0.00 km teren
01:39 h 26.11 km/h:
Maks. pr.:49.82 km/h
Temperatura:8.0
HR max:182 ( 92%)
HR avg:156 ( 79%)
Podjazdy: m
Kalorie: 1452 kcal

Trening #2 Wiatr...

Niedziela, 27 listopada 2011 · dodano: 27.11.2011 | Komentarze 3

Od środy praktycznie na walizkach więc nie było czasu na rower. Wczoraj wieczorem wróciłem do Szczecina więc musiałoby chyba lać jak z cebra, żeby mnie odstraszyć dziś od treningu. A że całkiem ciepło dzisiaj choć wieje jak w kieleckim (ponad 30 km/h) to se pokręciłem.
Najpierw po mieście, potem na Dobrą, z Dobrej na Lubieszyn i nawrotka na Szczecin. Tam powiało w plecy więc pocisnęłem mając gdzieś pikający pulsometr. Wiatr i hopki też nie pomagały mi utrzymać odpowiedniego pulsu ale jest lepiej niż poprzednim razem.
Samopoczucie dobre.

PS. Czy ktoś wie co się dzieje z forum szosowym (www.forumszosowe.org)??? Od paru dni wisi komunikat o wygaśnięciu domeny... i nie mam co czytać wieczorami ;)
HZ: 7%
FZ: 54%
PZ: 39%

Dane wyjazdu:
30.28 km 0.00 km teren
01:20 h 22.71 km/h:
Maks. pr.:45.30 km/h
Temperatura:3.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Środa, 23 listopada 2011 · dodano: 23.11.2011 | Komentarze 2

Slalom między autami i takie tam.
Kategoria 0-50km


Dane wyjazdu:
36.70 km 0.00 km teren
01:17 h 28.60 km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max:162 ( 82%)
HR avg:142 ( 72%)
Podjazdy: m
Kalorie: 868 kcal
Rower:

Spining #2

Wtorek, 22 listopada 2011 · dodano: 22.11.2011 | Komentarze 4

Dzisiaj w czystym tlenie.
Najpierw 5 minut na wiośle rozbudzić ciało.
Rower:
10 min rozgrzewka 80W, 110-130 HR
55 min 160W, 145-155 HR, kadencja 90-110
10 min 60W, rozjazd 110-120 HR

Pomału, pomału do przodu...

HZ: 25%
FZ: 75%
PZ: 0%
Kategoria 0-50km, Spinning


Dane wyjazdu:
44.80 km 0.00 km teren
01:53 h 23.79 km/h:
Maks. pr.:44.40 km/h
Temperatura:8.0
HR max:192 ( 97%)
HR avg:154 ( 78%)
Podjazdy: m
Kalorie: 1737 kcal

Trening #1 czyli o pękniętej gumie :)

Sobota, 19 listopada 2011 · dodano: 19.11.2011 | Komentarze 5

Pierwszy wypad wchodzący w skład przygotowań do 2012. Miało być lekko z Erykiem, który jako jedyny nie odmówił propozycji sobotniego pokręcenia. O dziwo na Głębokim zjawił się jeszcze Paweł a chwilę później drugi Paweł - oboje wybrali dziś szaleństwa po lesie ale postanowili nas odprowadzić do Dobrej po asfalcie :). Chłopaki robili dziś za konie pociągowe bo ja kompletnie nie miałem formy i jakieś żałosne prędkości wyzwalały we mnie baardzo wysokie tętna... Wiozłem się więc na kole i gawędziłem z Erykiem. Przed dobrą górale odbili w las a my pojechaliśmy w stronę Bartoszewa.
Po wjeździe do Sławoszewa czuję, że mi tylne koło zaczyna rytmicznie bić. Myślałem, że jakiś kamyk sie przylepił albo coś... Niestety: kapeć. Ale spoko! Mam dętke! Fajnie. Tylko pompkę zapomniałem przykręcić do nowej ramy :D
- Nie ma problemu, mam tu zajebiaszczą pompkę, od trenera dostałem! - pocieszył mnie Eryk. Pompka zajebiaszcza ale albo my nie umiemy pompować albo jakaś trefna bo za cholerę nie chciała dymać przez wejście na Presta :)
Telefon do assistance: Sargath z Axisem nie odjechali daleko więc nawrócą i nas uratują.
W końcu pojawili się na horyzoncie i wtedy poszło już z górki, rachu ciachu i już koło z nową dętką zapięte na ramie. Pokręciliśmy sobie jeszcze do Bartoszewa i racji straty ponad godziny darowaliśmy sobie plany podjazdów na Sąsiedzkiej i po powrocie na Głębokie rozjechaliśmy się do domów. W domu podpompowałem mocniej koło i zajechałem jeszcze do Synkrosa po dętki.
Dzięki koledzy za jazdę i pomoc - uratowaliście mi dzisiaj tyłek :)

A teraz idę przykręcić pompkę co bym jej już nie zapominał ;)

Ogólnie dyspozycja fatalna... Trzeba się wziąść za przygotowania bo niektórzy to widzę, że szykują atak na peleton Pro Tour albo co najmniej Continental ;)
Masakrycznie szybko wkręcały mi się tętna powyżej progu. Wystarczyło zbliżyć się do 30 km/h i momentalnie HR skakało powyżej 160... Jak sobie przypomnę kondycję z Łobza to aż się łza w oku kręci :P No ale jakby nie patrzeć ponad miesiąc praktycznie nie siedziałem na rowerze a moja aktywność fizyczna była bliska zeru.

HZ: 13%
FZ: 31%
PZ: 54%

Na Głębokim


Dane wyjazdu:
15.20 km 0.00 km teren
00:47 h 19.40 km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:4.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Yeaaaah.....

Środa, 16 listopada 2011 · dodano: 16.11.2011 | Komentarze 11

No to pierwsza jazda za mną :)
Wczoraj zakupiłem ostatnią część potrzebną do "rozruchu" kubka czyli tylną przerzutkę. Niestety wbrew planowanej 105 musiałem zadowolić się Tiagrą. A to z powodu napędu 9rzędowego... Po konsultacjach z obsługą sklepu a potem "telefonie do przyjaciela" (dzięki Romano ;)) upewniłem się, że 10-rzędowa przerzytka nie obsłuży poprawnie całego zakresu 9-rzędowej kasety. Smutno trochę ale w końcu nie sprzęt a technika czyni zawodnika więc i na Tiagrze z tyłu objade kilku koxów :D

Ogólnie wymiana framesetu odchudziła moją maszynkę o całe 0,7 kg! Sporo, a stara rama też nie należała do najcięższych. Dodatkowo pewnie lżejsza sztyca, carbonowy widelec kilka gramów dołożyły i się uzbierało. Owijkę dałem ostatecznie białą bo zawsze mi się takie podobały. Wymieniłem też mostek bo była promocja na całkiem niezłe Pro LT o średnicy 26mm dopasowanym do mojej kiery. Tak, to rzadki szosowy standard i wcześniej męczyłem się na mostku 25,4 dopasowanym "na styk", przez co przy mocniejszych sprintach kiera trzeszczała... Teraz jest cicho i sztywno.
Przez zimę pokatuje jeszcze stary napęd a na wiosne razem z kasetą i łańcuchem postaram się wymienić korbę na coś lepsiejszego.

A co do jazdy... Fajnie, że nie czuję jakbym jeździł na nowym rowerze. Pozycję mam bardzo zbliżoną i wygodną - czyli rozmiar trafiony. Za to prowadzenie jest już zdecydowanie inne. Myślałem, że tylko pro dostrzegają jakieś subtelne różnice w jeździe na różnych geometriach ale nawet taki laik jak ja jest w stanie to odczuć. Nowa rama jest bardziej zwarta, krótsza, ma bardziej sportowe kąty i na początku trochę mi latała kierownica na boki, było troszkę nerwowo, maszyna szybciej reaguje nawet na drobne ruchy kierownicą. Po kilku kilometrach przyzwyczaiłem się i jest BOSKO! Rower jest zwrotny, sztywny i mimo to bardziej komfortowy niż poprzednik. Teraz tylko do weekendu i skręcić trzeba jakieś 40-60 kilometrów nacieszyć się sprzętem :D

Mój niuniuś :D
Kategoria 0-50km


Dane wyjazdu:
42.20 km 0.00 km teren
01:20 h 31.65 km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max:191 ( 96%)
HR avg:158 ( 80%)
Podjazdy: m
Kalorie: 1086 kcal
Rower:

Sezon 2012 czas zacząć :)

Wtorek, 8 listopada 2011 · dodano: 08.11.2011 | Komentarze 3

Niestety spinnigiem... Ale była za to okazja do odwiedzenia mojej siłowni w której nie byłem od huhu... lipca? :D

Forma beznadzieja, ale będzie lepiej. Dziś bardziej sprawdzałem ciało co i jak po takiej przerwie.
10 min rozgrzewka na HR 120-130, obciążenie 80W
60 min właściwego kręcenia HR 150-160 (120-150W) plus kilka krótkich akcentów na HR 170-190 (300-400W). Oj ciężkie były te "akcenty". Spociłem się konkretnie.
10 min rozjazd jak rozgrzewka

HZ: 12%
FZ: 47%
PZ: 43%

Oby tylko w zimę determinacji wystarczyło to na wiosne będzie z czego jeździć :)

Byle do wiosny
Kategoria Spinning